Aplikacje mobilne odgrywają ważną rolę w cyfrowej transformacji, szczególnie w tworzeniu produktów i zwiększaniu zaangażowania klientów końcowych. W tym roku dokonano wielu przełomów związanych z deep learningiem, w tym przetwarzaniem i generowaniem języka naturalnego, rozpoznawaniem mowy oraz tworzeniem, animowaniem i modyfikowaniem obrazów. Jak związać tę rewolucję w dziedzinie deep learningu z technologiami mobilnymi? To już zostało rozwiązane, jednak na wykładzie możemy pokazać, z czego składa się inteligentna aplikacja mobilna. Jak włączyć do procesu wytwórczego Open Data, Open Science, Open Source i Low Code/Now Code? Powiem Ci!
Czy słyszałeś o najnowszych osiągnięciach branży mobilnej i możliwościach z daje Web3 i AI? Te technologie zmieniają grę w przestrzeni mobilnej, oferując nowe poziomy personalizacji i bezpieczeństwa! A czy zastanawiałeś się kiedyś jak działają i jaki jest ich potencjalny wpływ na firmy i konsumentów. W tej prezentacji zagłębimy się w konkretne zastosowania tych technologii w świecie mobilnym i ich wpływ na spersonalizowane i bezpieczne doświadczenia mobilne.Będziemy badać aplikacje, najlepsze praktyki, wyzwania i możliwości w tej ekscytującej dziedzinie.
Chcesz wiedzieć dlaczego fala AI przybrała na sile akurat teraz? Jakie są obecne możliwości Generative AI? Co nas czeka w bliskiej przyszłości? AI jest potężnym pomocnikiem, ale na swojej prezentacji poruszę problemy i wyzwania związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
Czego można się dowiedzieć z geokodowania 300 mln danych adresowych i 34 mln rekomendacji rocznie. Jak te informacje można wykorzystać do usprawnienia procesów ecommercowych, logistyki, scoringu i zapobieganiu nadużyciom. W trakcie prezentacji pokażę na przykładach z branży finansowej, telekomunikacyjnej, logistycznej i ecommercu jaką prawdę skrywają dane adresowe Polaków.
Według Brandwatch, w 2022 roku, ponad 35% konsumentów w USA kupiło produkt zalecany przez wirtualnego influencera. 40% z nich byli to konsumenci z GenZ. Co więcej, z najnowszego raportu Instagramu wynika, że w 2023 roku ponad połowa wszystkich użytkowników mediów społecznościowych należących do pokolenia Z, chce czerpać modowe inspirację z wirtualnych awatarów. Czy czeka nas rewolucja? Czy Sztuczna Inteligencja pomoże nam w reklamach produktu? Co z Metaverse? Gdzie teraz się reklamować? Postaram się odpowiedzieć na to w swojej prelekcji.
Jakie trendy "opanują" marketing w 2023 roku? Na co warto zwrócić uwagę i wykorzystywać w praktyce? A przede wszystkim jak w ogóle ocenić czy coś jest trendem? O kierunkach zmian (nie tylko w mobile) marketingu!
Technologię i neuronaukę łączy jeden ważny element. Obie rozwijają się w niesamowitym tempie. Obie także czerpią od siebie garściami, jak choćby wykorzystanie rozumienia tego, jak działa mózg do budowania jeszcze lepszych modeli sztucznej inteligencji. Technologia w samym swoim zamyśle ma wspierać nas w funkcjonowaniu i zwiększać nasze możliwości. Sprawdź czy nasz mózg i technologia to dobre połączenie? Część osób powie, że niebezpieczne, jednak dobrze wykorzystane może pomóc osiągnąć nam nowe szczyty możliwości.
Shen.AI to narzędzie pomiarowe, które analizuje teksturę skóry twarzy za pomocą zdalnej fotopletyzmografii. Skanuje twarz w ciągu 60 sekund i dostarcza parametrów życiowych, takich jak tętno, zmienność tętna, częstotliwość oddechu, ciśnienie krwi i wysycenie krwi tlenem. Może być używany na smartfonach, tabletach i komputerach z kamerą. Shen.AI SDK dodatkowo umożliwia analizę zagrożeń zdrowotnych, takich jak stress Index, wiek naczyniowy oraz obciążenie pracy serca. Jak to działa? Pokażę Ci!
Prelekcja o roli odporności psychicznej, w której wskazane zostaną skuteczne narzędzia do wzmacniania i budowania odporności jednostki, zespołu i organizacji. Marek Kamiński opowie, jak radzić sobie ze zmianą i stresem oraz jak osiągać cele w trudnych warunkach w oparciu o 4 filary: ciało, umysł, emocje, relacje. Nacisk położony jest również na motywację w drodze do celu oraz dwa bieguny: sukces i porażka.
"Testując śmierć - jak IoT i AI zmieniają świat?" wprowadza nas w niezwykły świat etyczności. Czy możemy przywrócić zmarłych do życia w formie smart czatów? Czy autonomiczne pojazdy powinny móc nas zabić?
Audiencja lubi sukcesy, ale mało mówimy o porażkach. Publicznie rzadko opowiadam o nieudanych projektach czy biznesach, choć ich koszt to okolice 1,5 𝐦𝐥𝐧 𝐏𝐋𝐍. Trochę się tych porażek uzbierało przez ostatnie 𝟏𝟓 𝐥𝐚𝐭. Opowiem o projektach które mi nie wyszły i o tym czego każda z takich porażek mnie nauczyła. Projekty takie jak: platforma gier mobilnych multiplayer, studio gier mobilnych, system reklamowy, generator aplikacji mobilnych itd. Nie popełniaj moich błędów - bądź na mojej prelekcji!
Case study podcastu Escola Mobile. Jak tworzyć podcastowe treści, aby jak najlepiej wykorzystać format mobile do budowania marki osobistej CEO, brandu firmy. Dlaczego podcast nie sprzedaje od razu i dlaczego to dobrze.
W 2021 roku w czerwcu uruchomiliśmy produkt, który w ramach testu miał być nową linią biznesową. Nie wzięliśmy do tego żadnego UXowca, Nawet programisty, tylko produkt napisałem sam - Janek, na wordpressie kilku wtyczkach. Bez większej analizy ścieżki zakupowej czy wręcz usability i niemalże sztywnych mailach zrobiliśmy launch produktu w czerwcu 2021. Jak bez porządnego UX/UI, bez aplikacji, tylko samym PWA i to z bardzo ograniczoną responsywnym designem, zrobić launch i wygenerować ponad 20 milionów obrotu w sprzedaży mobilnej.
Opowiem o przypadku wdrożenia głównej aplikacji Biedronki w oparciu o platformę OutSystems, której sukces przyczynił się do poprawy efektywności i usprawnienia działania naszej (największej w kraju) sieci handlowej. Podzielę się również swoimi doświadczeniami związanymi z tym projektem oraz omówę korzyści wynikające z wykorzystania platformy lowcode/nocode w branży retailowej, a także najważniejsze wyzwania związane z jej wykorzystaniem.
Po kilku latach na "produkcji" pojawia się pytanie czy warto warto poprawiać aplikację czy może lepiej zacząć od nowa. Na kilku przykładach z doświadczenia ale i z rynku spojrzę na to w trzech obszarach. Co warto wziąć pod uwagę decydując pomiędzy refactorem czy przepisaniem aplikacji od nowa. Jak to wykonać w praktyce (strategie). I jak w końcu wydać apkę do klientów i uniknąć błędów (często oczywistych ale popełnianych i przez najlepszych). Nie odpowiem czy w Twojej organizacji istnieje tylko jedna skuteczna droga, ale przygotuję Cię na tę wyprawę!
Udało się zebrać już sporo pobrań, biznes przyspiesza, a Ty czujesz, że przestajesz za nim nadążać? To typowe uczucie w fazie scaleup, gdzie często wpadamy w pułapkę łapania wszystkich “okazji” dookoła, wymyślaniu wciąż nowych pom
Podczas prezentacji skupię się na case study projektu Fitale, który został nominowany do MTA 2022 w kategorii Mobile Game. Obejmie ona drogę projektu od momentu bycia luźną inspiracją do stworzenia aplikacji dla trenera personalnego do opublikowania pierwszej wersji gry. Zwrócę uwagę na poszczególne etapy cyklu życia projektu, podjęte dobre decyzje oraz czynniki zewnętrzne, które miały wpływ na projekt. Niestety przy projektowaniu trudne wybory nie zawsze skutkują dobrymi decyzjami. Jakich narzędzi i zasad nam zabrakło, a gdzie trafiliśmy w dychę? Sprawdź na moim wystąpieniu!
Chcę się z Wami podzielić inspirującą historią pewnego wdrożenia! Opiszę ciekawe wdrożenie aplikacji rowerowej, która zamienia każdy rower w smartbike z wykorzystaniem NFC i IoT. Aplikacja umożliwia wykonywanie przeglądów i pokazuje specyfikację techniczną roweru. Zmieniliśmy podejście do aplikacji rowerowej - zamiast skupiać się na osiąganiu rezultatów, skupiliśmy się na motywacji do aktywności fizycznej poprzez oferowanie pysznej kawy i możliwość robienia zdjęć do umieszczenia na Instagramie. Program lojalnościowy obejmuje nie tylko transakcje, ale także inne aktywności Klientów. Jak w 7 tygodni wdrożyliśmy innowacyjną aplikację "łączącą rowery z ludźmi"? Jak wykorzystać strategię pogłębiania zaangażowania do lojalizacji Klientów wywracając do góry nogami model aplikacji sportowych? Dowiesz się na mojej prelekcji!
Budowa aplikacji Augmented Reality to nie jest łatwe zadanie. Zwłaszcza, jeżeli ma współpracować z namacalnym przedmiotem jakim jest globus kuli ziemskiej. Stworzyliśmy aplikację AR dla największego w Polsce producenta globusów, od pomysłu do gotowego produktu na półce. Pokażę jak aplikacja ewoluowała od pierwszych szkiców GUI, procesu skanowania globusów w 3D i testów UX z dziećmi. Do tego kwiatki z user support i opowieść o tym, dlaczego tak ciężko jest uzyskać 5 gwiazdek w sklepie.
Chcę podzielić się naszym doświadczeniem z szerszym gronem odbiorców, co dla niektórych będzie przestrogą, a dla innych - motywacją. Początek jak z komedii romantycznej - wpadamy na siebie przypadkowo i od słowa do słowa, nieśmiało, stwierdzamy, że chcemy zrobić razem projekt. Przechodzimy przez wszystkie etapy związane z projektowaniem produktu, formalnościami przy zakładaniu spółki i zarządzaniem projektem. Po drodze popełniamy sporo błędów, do których się przyznajemy i wyciągamy wnioski. Chętnie opowiem o tej wyboistej drodze, z konkretnymi sytuacjami i problemami, jakie napotkaliśmy. Happy end zapewnia solidna wizja tego, co chcemy dostarczać. A przy okazji, nawet przy tak mało "medialnym" produkcie jak nasz - pokazujemy, że zawsze jest coś, co możemy zrobić, by zmieniać świat na lepsze!
Osiąganie trwałego, stabilnego modelu przychodu w rozwiązaniach projektów mobile staje się nie lada wyzwaniem. Sprzedaż treści premium, diagnozy, dostęp do danych lub modele prowizji za inne usługi rozwinęły się w ostaniej dekadzie, ale złapanie trwałej uwagi i długi czas współpracy z klientem jest ogromnym wyzwaniem. Z drugiej strony rośnie umiejętność wykorzystania danych pozyskiwanych z darmowych użytkowników do rozwoju w oparciu o nie nowych pomysłów na biznes. W ramach dyskusji omówimy retrospektywnie zmienimy ostatnich lat, przykłady modeli które osiągają stabilne wzrosty i podejście do innowacji modelu w oparciu o nowe grupy odbiorców.
Monetyzacja aplikacji jest jak forma na lato, zazwyczaj bierzemy się za nią za późno! Dojście do ceny / wartości, zrozumienie odbiorców, user journey oraz polityki naszych resellerów to tematy, w których mało kto porusza się płynnie. W swojej prezentacji opowiem kiedy powinniśmy zacząć proces myślenia nad monetyzacją, jakie błędy pojawiają się najczęściej oraz jak ich uniknąć by skapitalizować zainteresowanie daną funkcjonalnością lub aplikacją.
Moja prelekcja to propozycja dla marketerów i sprzedawców, którzy chcą zrozumieć jak zadbać o wdrożenie produktu cyfrowego i uniknąć problemów na drodze jego dostarczenia. Przedstawię najczęstsze trudności, które pojawiają się przy wdrożeniach IT i pokażę jak wykorzystać kompetencje marketingowe, aby uzyskać jak najlepszy rezultat. Omówię jak wybrać odpowiednie narzędzia i technologie oraz jak zapewnić skuteczną komunikację i współpracę między zespołem marketingu i IT. Zaprezentuje również, jak ważne jest zrozumienie procesów i procedur IT, aby móc efektywnie współpracować i efektywnie wspierać wdrożenie produktu cyfrowego. Widzimy się na prezentacji!
Rok 2023 oraz kolejne lata przyniosą niezwykłą zmianę w możliwościach i realiach w jakich może poruszać się współczesny marketer. Dowiedz się jak wykorzystać nowoczesne podejście multikanałowe do budowania efektywnej komunikacji z odbiorcami w czasach w których zero-party data oraz first-party data stają się wyznacznikiem możliwości marketera. Dowiedz się jak za pomocą kanałów takich jak mail, sms, push zbudować komunikację która rozkocha Twoich odbiorców i zbuduje z nich lojalnych Klientów Twojej marki.
Reklama internetowa oferuje wiele możliwości do promocji firm na urządzeniach mobilnych, ale wiele kreacji wciąż nie jest dostosowanych do aplikacji mobilnych. Wykorzystanie kierowania ruchu mobilnego podłączonego do Wi-Fi może zwiększyć konwersję, jednak nadal jest rzadko stosowane. Dostosowanie reklam do świata mobilnego jest koniecznością, którą zaniedbywano przez wiele lat. Skoro ponad 50% ruchu internetowego to ruch mobile, to dlaczego nadal o reklamie myślisz przez pryzmat desktopu? Od kreacji, przez kierowanie, po format reklamowy?
Czy twoja aplikacja mobilna zapewnia użytkownikom odpowiednią jakość komunikacji? Klienci oczekują od marek przejrzystości w przetwarzaniu danych i spersonalizowanej komunikacji dopasowanej do ich potrzeb. Na prelekcji dowiesz się jak prowadzić automatyczne spersonalizowane kampanie marketingowe w aplikacji mobilnej, wykorzystując posiadane dane o kliencie. Wespnij się na sam szczyt krzywej dojrzałości personalizacji!
W Polsce wciąż budujemy świadomość działań user acquisition. W 2022 rynek gier hyper casual osiągnął ponad 17 mld USD obrotu, a firmy inwestują w sektor non-gaming. Chcą nauczyć się skutecznego pozyskiwania użytkowników. Dane stały się kluczowe dla optymalizacji przychodu aplikacji mobilnych, a narzędzia analityczne pozwalają na ich zrozumienie. Jednak, jedną z największych barier w sektorze non-gamingu jest potrzeba zbierania danych i ich analizy bez wyraźnego uzysku biznesowego. Podczas prezentacji przedstawimy 5 najważniejszych obszarów, które pomogą właścicielom zaimplementować strategię do skutecznego skalowania biznesu aplikacji mobilnych w Google Play i App Store!
To Cię nie ominie: musisz zoptymalizować treści na swojej stronie pod Voice Search! Przekonują do tego dane. Na całym świecie mamy już 4,2 mld urządzeń z funkcją Voice Search, a użytkownicy generują aż 3,1 mld wyszukań głosowych każdego miesiąca. Okazuje się jednak, że samo dodawanie fraz z tzw. długiego ogona już nie wystarczy. Co trzeba zrobić? Mam dla Ciebie kilka wskazówek!
Jak zarządzać zmianą w firmie? Google Analytics 4 dla mobile to zbawienie. Burzy silosy, dowartościowuje mobile, zmienia strukturę danych i sposób patrzenia na dane w sposób bardziej "mobile friendly" . Dlaczego firmy tak długo zwlekają przed przesiadką na nowe narzędzie? Co jest głównym problemem? Pokażę jak wygląda nowe narzędzie i jak wprowadzić go do organizacji, żeby zminimalizować ryzyko spektakularnej porażki.
Jaką rolę AR może mieć w marketingu? Przedstawię najnowsze trendy i przykłady wykorzystania tej technologii w kampaniach reklamowych, zarówno na platformach social media, takich jak Instagram, Snapchat czy TikTok, jak i projektach Web AR. Pokażę Ci, jak rozszerzona rzeczywistość pozwala na zwiększenie zaangażowania i interakcji z konsumentami poprzez umożliwienie im interakcji z produktami czy miejscami w sposób, jaki dotąd był niemożliwy. Omówię również potencjalne wyzwania i bariery w implementacji tej technologii oraz korzyści, jakie może przynieść ona dla marek.
Sztuczna inteligencja czy człowiek? - kto jest lepszy w projektowaniu? Czy AI ma szansę zastąpić projektanta i kiedy się to stanie? A może AI już jest niezbędna w projektowaniu lub stanie się to wkrótce? Czy empatia, znana człowiekowi, ma szansę wygrać z chłodną interpretacją danych pozyskiwanych z różnych źródeł? Gdzie jest granica między tym, co wolno maszynom a tym, co jest domeną ludzi? Prelekcja będzie opisywać eksperyment, który obecnie trwa, a jego celem jest zaprojektowanie aplikacji za pomocą Sztucznej Inteligencji.
Obecnie rośnie zapotrzebowanie na zrozumienie nauk behawioralnych i odkrywania sposobów myślenia. Warto wiedzieć dla kogo i dlaczego projektujemy! Wiedza z zakresu nawyków oraz irracjonalnych zachowań może pomóc firmom budować bardziej angażujące produkty lub usługi, które mają szanse wpływać na zmianę zachowania w etyczny sposób. W projektowaniu trzeba zrozumieć naszych odbiorców, kontekst i problemy, a nie tylko korzystać z nowych technologii i śledzić aktualne trendy. Nasze (i klientów) zachowania nie są racjonalne i dobrze jest się przyjrzeć błędom poznawczym, które są naturalną częścią nas wszystkich.
Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, jak błędy poznawcze mogą negatywnie wpłynąć na zakres projektu i cele biznesowe? Czy kiedykolwiek staraliście się skutecznie im zapobiec? Podczas budowania nowego produktu zarówno badacze, jak i projektanci, product ownerzy, deweloperzy oraz… użytkownicy! ulegają błędom poznawczym, które mogą powodować znaczącą stratę czasu i pieniędzy zainwestowanych w projekt. Opowiem Ci o tym jak temu zapobiec oraz orzedstawię narzędzia design thinking, które wspierają obiektywne zbieranie danych.
Współpracujemy ściśle z działem Dewelopmentu. Dzięki temu designy na Figmie mogą być wdrożone w taki sposób w jaki zostały wcześniej zaprojektowane. Wymagało to od nas wielu godzin rozmów, wymiany doświadczeń i zaangażowania każdej ze stron. Na podstawie tego wypracowaliśmy i opisaliśmy schemat współpracy oraz w jaki sposób chcemy aktualizować świeżo zdobytą wiedzę. Taką właśnie esencję chcemy Wam przekazać, ponieważ naszym głównym celem jest by świat Designu był jak najbliżej Dewelopmentu. Przedstawię Ci listę zasad, które, jako Team UI wypracowaliśmy z Deweloperami. Dzięki temu staramy się by współpraca między nami była maksymalnie efektywna i spójna.
W dzisiejszym świecie dostępność cyfrowa staje się coraz ważniejszą kwestią. W tej prezentacji przedstawię Ci narzędzia i techniki, które pomogą uczynić aplikację bardziej dostępną. Włączając w to chociażby nawigację za pomocą klawiatury, kompatybilność z czytnikami ekranu, kontrasty kolorów czy rozmiar czcionki. Ale to nie wszystko! Więcej na mojej prelekcji! Budujmy interfejsy bez barier!
Wyłączenie codziennie spotyka każdego z nas. Każdy spotyka się z różnymi rodzajami wykluczenia. Jak to wygląda w designie? Włączenie w produktach cyfrowych to nie tylko dbanie o innych, co przede wszystkim o przyszłego siebie. Opowiem Ci o roli inkluzywnego designu w życiu i biznesie. Czy na inkluzywności można zarobić? Mam odpowiedź na to pytania, a także kilka praktycznych przykładów!
Obecnie prawie każdy z nas spędza po kilka godzin dziennie w mediach społecznościowych – na Facebooku, Tik Toku czy Instagramie. Pracując nad aplikacjami, staramy się zrobić wszystko, aby klient choć na chwilę wybrał content z naszej apki, a nie swipował swój feed na Instagramie czy Tik Toku. Czy istnienie tych apek, jedynie nam przeszkadza? Czy może jednak warto wykorzystać przy projektowaniu, schematy czy funkcjonalności, które użytkownicy znają właśnie z social mediów? Na przykładzie Storyly, pokażę co można zyskać wdrażając gotowe rozwiązanie, przypominające Insta Stories.
Koncepcja metaverse jest już obecna w istniejących wirtualnych światach. Co więcej, można się do nich dostać za pomocą smartfonów! Wcale nie wymaga to posiadania portfela kryptowalutowego czy gogli VR. Mamy więc otwartą możliwość nowych działań marketingowych. Przedstawię Ci definicję i popularne przykłady wirtualnych światów oraz efekty kampanii marketingowych, które je wykorzystały. Wskażę Ci także kilka kroków do zrealizowania skutecznej kampanii w wirtualnych światach. Wszystko w trakcie mojej prelekcji!
Mobile to już nie tylko twój smartfon. Coraz częściej użytkownicy wchodzą w interakcje z marką na swoich smartwatchach, konsolach czy w samochodach. Jakie to stwarza okazje biznesowe? Dlaczego jest to trend wart śledzenia? Czemu i jak powinniśmy badać i obserwować zachowania naszych użytkowników na tych urządzeniach? Opowiem na konkretnych przykładach analiz naszych klientów i podpowiem jak projektować ścieżki uwględniając wszystkie punkty styku.
Metawersum to przestrzeń, gdzie zintegrowane technologie mają szansę się dopełnić. Zaprosimy Państwa do świata, w którym nowe technologie VR/XR, dzięki wykorzystaniu doświadczenia gamingu, edutaimentu i grywalizacji, angażują użytkowników, podnoszą efektywność ich doznań i wzmacniają zainteresowanie przekazywaną treścią. Zaprezentujemy praktyczne zastowania nowych technologii w edukacji, sztuce, motoryzacji, przemyśle oraz pionierskie wdrożenie metaversowej przestrzeni u giganta światowej telekomunikacji. Zapraszamy wszystkich tych, którzy szukają pomysłu do wykorzystania wirtualnej rzeczywistości oraz metaversum w swojej organizacji.
NASK PIB dba o bezpieczeństwo cyberprzestrzeni w Polsce i jest jednym z trzech krajowych CSIRT. Ze wzrostem korzystania z aplikacji mobilnych i pracy zdalnej, wektory ataków cyberprzestępców ulegają zmianie. W swojej prelekcji przedstawię Ci najnowsze trendy dotyczące bezpieczeństwa aplikacji mobilnych, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania AI, a także podkreślę wagę współpracy międzysektorowej i budowania społeczności cyberspecjalistów. Sprawdź czy stosujesz techniki, które monitorują bezpieczeństwo urządzenia mobilnego Twojego klienta!
W ramach prelekcji uczestnicy zdobędą wiedzę na temat możliwości oraz ograniczeń Sztucznej Inteligencji, poznają różne projekty związane z AI, które można zrealizować przy różnych budżetach oraz dowiedzą się o najnowszych trendach i technologiach w tej dziedzinie. Dr Krzysztof Wojewodzic przedstawi swoje doświadczenie i wiedzę na temat procesu pozyskiwania finansowania na projekty badawcze związane z AI. Uczestnicy poznają szczegóły procesu pisania wniosku, który jest kluczowy w pozyskiwaniu funduszy na badania naukowe.
Dlaczego Twój e-mail nie dotarł do klienta? - na pewno to wina hostingu! Dlaczego nie docierają do mnie maile z fakturami? Czemu oferta, jaką wysłałeś, wpadła w SPAM? Tego typu pytania pojawiają się codziennie. Jak to się dzieje, że potrafimy latać dronem na Marsie, a nie potrafimy dostarczyć listu elektronicznego?
Szkolenia VR to narzędzie pozwalające na bezpieczne przekazywanie fachowej wiedzy. Można je wykorzystać w różnych dziedzinach. W szkoleniach stanowiskowych, menadżerskich, językowych, itd. Podczas wystąpienia omówimy szanse i korzyści związane z wykorzystaniem VR w szkoleniach. A w tym nasz autorski interaktywny system szkoleniowy i case study dla Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie. Projekt obejmował 45 filmów i 7 aplikacji VR, wykorzystywanych przez doradców zawodowych w codziennej pracy. Jak i kiedy warto wykorzystać nowe technologie w szkoleniach? Jak robić to mądrze i z korzyścią zarówno dla pracodawcy jak i pracowników? Sprawdź!
Do tej pory branża e-commerce dysponowała głównie jakościowymi metodami oceny UX. W Mobee Dicku wierzymy, że UX ma znaczenie i można go ulepszać bazując na obiektywnych miarach. A że nie było takiej miary do tej pory to stworzyliśmy ją! Podczas prelekcji przedstawimy Wam owoc prac R&D Mobee Dicka - MUXI, czyli pierwsze polskojęzyczne narzędzie do mierzenia UX dla branży e-commerce, które zostało przygotowane zgodnie z najnowszą wiedzą badawczą i najwyższymi standardami psychometrycznymi.
Wielka ewolucja cyberprzestrzeni i wielkie pytanie - jak będzie wyglądała konsumpcja Internetu za lat 7, 10, 15. Wszak sposób tej konsumpcji niewątpliwie ulegnie zmianie. Jak się zmieni, możemy wyobrażać sobie w przeróżny, futurystyczny sposób. Nieuniknione jest jednak utrwalenie się nowego mindset'u dbałości o uwzględnianie potrzeb nas wszystkich. Europejski Akt o dostępności to start ery nowego sposobu myślenia o projektowaniu świata, ery projektowania inkluzywnego. Opowiemy o tym na naszym wystąpieniu!
Perfekcjonizm wydaje się być niezbędną częścią biznesu. Wmawia się nam, że bez tej cechy nie będziemy w stanie osiągnąć sukcesu. Tymczasem z punktu widzenia psychologii perfekcjonizm jest groźnym zaburzeniem zdrowia psychicznego. Prezentacje poprowadzi perfekcjonista, który bardzo próbuje przestać nim być. Zastanowimy się wspólnie nad tym dlaczego perfekcjonizm nie jest fajny i dlaczego lepiej nim nie być.
Prelekcja będzie omawiać związki pomiędzy korzystaniem z aplikacji mobilnych a funkcjonowaniem psychospołecznym ich użytkowników. Przedstawię najważniejsze aspekty, które twórcy aplikacji powinni wziąć pod uwagę myśląc o konsekwencjach dla użytkownika. Rozwiązania mogą uwzględniać zasady profilaktyki zdrowia psychicznego, mieć wbudowany system informowania opiekunów prawnych w przypadku niepełnoletnich osób. Biorąc pod uwagę epidemiologię zaburzeń psychicznych rozwiązania mobilne mogą odegrać ważną rolę w ograniczaniu ich występowania. Sama technologia jest neutralna dla zdrowia psychicznego, niemniej profil użytkownika powinien być brany pod uwagę przy jej stosowaniu i potencjalnych mechanizmach zabezpieczających jego dobrostan.
Przez dekady każdy z nas uczył się, jak zarządzać sobą - czasem, efektywnością, motywacją - ale i zespołem czy projektem na normalnych warunkach. Praca hybrydowa wywraca to do góry nogami - czas na nową naukę! Praca hybrydowa nie jest dla nas intuicyjna i absolutnie nie jest prosta. Otwiera przed nami, jako zespołami i organizacjami, wiele szans, ale tworzy też wiele ryzyk i potencjalnych bolączek. W swoim wystąpieniu postaram się wskazać tylko praktyczne wskazówki jak zarządzić sobą (swoim czasem i motywacją), ale i projektem i zespołem, w nowych warunkach.
Praca z ludźmi to jedno z najtrudniejszych wyzwań. Trudno się do niej w 100% przygotować, czysta teoria nie wystarczy. Niejednokrotnie od umiejętności lidera zależy powodzenie projektu. Osoby, które zaczynają pracę w tej roli w większości przypadków przechodzą przez podobną ścieżkę. Awans, krótki onborading i ...na tym koniec. Na podstawie moich doświadczeń w pracy z młodymi liderami, chce opowiedzieć Ci od czego warto zacząć, aby się nie pogubić.
Według światowej sławy ekspertów, 2023 to kolejny z rzędu rok mobile. Nasi klienci już tam są! Ważne jest, aby organizacje priorytetyzowały rozwijanie podejścia skupionego na mobilnych urządzeniach, jeśli chcą pozostać konkurencyjnymi i skutecznymi. Opwoiem Ci jakie są kluczowe aspekty oraz najlepsze praktyki związane z budowaniem organizacji skupionej na mobile. Poruszę też znaczenie doświadczenia użytkownika, integracji strategii mobilnych w procesy biznesowe oraz potrzebę ciągłego optymalizowania i innowacji.
Spotkań mamy wiele, ale istnieje tylko jedno kluczowe spotkanie, które każdy lider powinien odbyć ze swoim zespołem, aby osiągnąć zamierzone cele. O tym, co to za spotkanie oraz jak je przeprowadzić opowiem na swojej prezentacji.
Zarządzanie zmianą w organizacji wymaga przygotowania i przemyślanego podejścia. W każdym zespole znajdują się wybitne jednostki - charyzmatyczni liderzy, uzdolnieni inżynierowie czy gwiazdy sprzedaży. Jak nie stracić najlepszych zawodników w trakcie przeprowadzania zmian? Jak wykrzesać nieograniczone pokłady motywacji w zespole? Opowiem Ci na swojej prelekcji!
Podzielę się doświadczeniem w obszarze modeli biznesowych produktów. Podpowiem jak wybrać swój model. Zdradzę też na jakie kryteria zwrócić uwagę. I wreszcie - jak egzekwować i ewentualnie kiedy można modyfikować obrany już model biznesowy, czyli o optymalizacji produkcyjnej. Sprawdź swoje możliwości na mojej prezentacji!
Co musimy wiedzieć przygotowując się do tworzenia aplikacji? Pokażę Ci jak przygotować się do tworzenia aplikacji przed rozpoczęciem pracy programistów. Dowiesz się jak określić cel i wizję projektu. Dowiesz się jak przeprowadzić analizę potrzeb użytkowników, jak wybrać odpowiednie narzędzia i rozwiązania technologiczne oraz jak ustawić relacje w zespole. Poznasz także najważniejsze kroki, które należy wykonać, aby uniknąć typowych błędów i skutecznie zrealizować projekt. Przybliżę też temat kompetencji potrzebnych do budowy efektywnych, ale przede wszystkim zgranych zespołów!
Liderzy technologiczni starają się budować produktywne zespoły. Ale co ze zwiększeniem kreatywności? W dzisiejszych czasach może to być trudne do osiągnięcia, zwłaszcza w rozproszonym miejscu pracy i hybrydowym trybie operacyjnym. Kreatywność jest kluczowa podczas budowania aplikacji. Jak ją zwiększyć? Czy Agile może być odpowiedzią na tę trudność? I jak aplikacje mobilne mogą z tego skorzystać? Opowiem Ci o tym na prelekcji!
Zaprezentuje Ci sposoby na rekrutowanie projektanta UX/Product Designera. Szczególnie na poziomie junior/mid. Mam też prezent, czyli propozycję frameworku rekrutacyjnego, który pomaga wyłowić najlepszych kandydatów. Kluczowym elementem tego narzędzia jest self workshop oparty na Design Thinking. Pokażę Ci dlaczego takie podejście działa oraz jak je zastosować w praktyce. Jak rekrutować? Jak prowadzić ewaluacje, by nie wpaść w pułapkę ładnych interfejsów i elokwentnego słowotwórstwa? Sprawdź!
Porozmawiamy o tym, że aplikacje mobilne realizujące funkcje zakupowe są bardziej skuteczne od klasycznego ecommercu. Co wiecej wśród panelistów beda przedstawiciele takich firm, które wdrożyły nowoczesne programy lojalności.
Rynek mobile marketingu rozwija się bardzo szybko, podobnie jak korzystanie z urządzeń mobilnych. Według badań, korzystanie z aplikacji mobilnych jest dominującą aktywnością użytkowników telefonów komórkowych w Polsce. To ponad 75% całego czasu spędzonego na urządzeniu. Dlatego ważne jest, aby firmy, których biznesem jest sprzedaż, przeniosły swoją działalność do tego środowiska. Czas przygotować odpowiednie aplikacje. To korzyść zarówno dla promocji aplikacji, jak i sprzedaży produktów i usług. Zakres mojej prelekcji będzie dotyczył holistycznego podejścia do promocji aplikacji mobilnej (np. audyt, ASO), wykorzystania niestandardowych kanałów, w celu zwiększenia sprzedaży (np. Footfall) oraz najciekawszych case study. Wbijaj!
Mobile skutecznie przyczynia się do wzrostu sprzedaży w e-commerce jak i w handlu offline. Odpowiednio dobrane narzędzia reklamowe na mobile powodują, że wzrasta świadomość marki wśród konsumentów. Odniesiemy się do sytuacji rynkowej i do tego, jak na przestrzeni lat mobile i mcommerce rosły. Zaprezentujemy formaty mobilne, które pośrednio i bezpośrednio przyczyniają się do rozwoju handlu. Np. rich media mobile, nie zawsze dają od razu mierzalne efekty w postaci zakupu (np.przez stronę mobilną) produktu, ale na pewno przyczyniają się do wzrostu świadomości marki, co finalnie przekłada się na wzrost sprzedaży. Istnieją zresztą wskaźniki, które jasno i klarownie przedstawiają jak użytkownik poprzez wejście w interakcje zostaje z marką na dłużej, co zwiększa jego świadomość brandu. Badanie typu brandlift, heatmapa klikalności i engagement rate pomagają w mierzeniu skuteczności działań reklamowych. Poza tym mobilna reklama natywna, smsy, mmsy, pushe, display i wiele innych odpowiednio przygotowanych formatów reklamowych wraz z ich targetowaniem sprawiają, że użytkownik do którego chcemy dotrzeć, jest praktycznie 24 h w zasięgu ręki. Podobnie jest z MMSami, ich wpływ na zwiększenie sprzedaży jest również łatwy do sprawdzenia, poprzez ustawienia buttonu migracji. Ważne jest też oczywiście takie przygotowanie kreacji mobilnej, która zaciekawi, zaangażuje. UX jest więc ważny przy tworzeniu nawet najmniejszych bannerów. Skoro możemy powiedzieć, że cała reklama jest dźwignią handlu to, można przewrotnie uznać, że i mobile taką dźwignią we współczesnym świecie jest, gdyż aktualnie użytkownik praktycznie cały dzień spędza ze smartfonem.
Podczas prelekcji dowiesz się, jak bardzo nadal niedostrzegany jest potencjał m-commerce i jednocześnie jak istotny jest to kanał dotarcia do klienta. Poznasz konkretne liczby i dane. Wystąpienie będzie przyprawione wskazówkami, jak dużo jest na tym polu do zrobienia i w jaki sposób to zrobić. Celem prelekcji jest przekonanie odbiorów do konieczności zainwestowania w m-commerce (ostatni dzwonek) i zakończenie etapu lekceważenia tego elementu w ich biznesach.
Czym jest headless? Podejściem, koncepcją, architekturą, przyszłością? Czym różni się od tradycyjnego podejścia w budowaniu sklepów internetowych ?Jak działa, z czego może się składać i jak zaplanować jego architekturę? Na czym polegają różnice w wdrożeniu i czy mogą generować więcej czasu lub kosztów. O zaletach i wyzwaniach headless commerce , dowiesz się w mniej niż 20 minut.
Przecieranie szlaków wśród nowych technologii nie należy do prostych zadań. Taka już nasza natura - do nowości podchodzimy z rezerwą. Kto rok temu pomyślałby, że powstanie bezpośrednia konkurencja dla Google Search? A jednak, czat GPT święci triumfy i ma realne szanse na stanie się alternatywą dla tradycyjnego sposobu wyszukiwania informacji w sieci. Jedną z takich ścieżek do przetarcia w e-commerce jest wyszukiwanie głosowe.O co głosowo pytają klienci e-commerce? Czy Voice kanibalizuje klasyczną wyszukiwarkę i jak wygląda konwersja z zakupów z udziałem głosu? Jaki wpływ AI ma współczynnik konwersji - dowiedz się dzięki konkretnym danym.
Trend Conversational Commerce, czyli zakupy poprzez social media i aplikacje WhatsApp, Messenger, Instagram Direct. Wszyscy spędzają godziny ze smartfonami, jak również co raz więcej robią zakupów poprzez mobilne urządzenia. Tu i teraz - ścieżka konsumenta, która nie wykracza poza konwersacyjne aplikacje, można oglądać produkty, dodawać ich do koszyka, płacić i zamawiać dostawę wszytko w jednym kanale. Jak Commerce Konwersacyjny przekłada się na zwiększenie konwersji z zainwestowanych $ w reklamę na FB czy Insta. Prelekcja będzie zawierać światowe trendy, case studies, w tym lokalne i inspirację.
Co trzeci Polak ma TikToka w telefonie, spędza na nim blisko 24 godziny miesięcznie, a 37% użytkowników kupuje produkt po touch poincie w tym medium. Z drugiej strony, niewiele brandów i e-commerce'ów ma odwagę i pomysł na obecność w świecie wertykalnych video. Podczas mojej prelekcji postaram się odczarować tiktoki, rolki i shorty, a następnie pokazać gotowe mechanizmy, które ułatwią marketerom i szefom sprzedaży boostowanie sprzedaży dzięki TikTokowi, Instagram Reels i YouTube Shorts.
Dlaczego strategia bardzo często określana jest mianem pułkownika (jako dokumentu okupującego biurowe półki i szuflady)? Jak zbudować strategię marketingową dla e-commerce wartą wdrożenia? Pokażę, że dobrze skonstruowana strategia pomaga w działaniach marketingowych, zamiast być niezrozumiałym dokumentem. Chcę na przykładach moich klientów z branży e-commerce pokazać, jakie przełożenie na biznes ma dobrze skonstruowana strategia marki. Całość będzie przekazana w formie historii opartych na case studies moich klientów.
W mojej prelekcji opowiem: - Dlaczego opinie w sklepie internetowym są takie ważne? - Dlaczego nie jest ważna tylko ilość, ale również jakość? - Jak przekonać do napisania wartościowej opinii na mobile'u? - Jak zwiększyć konwersje, dzięki opiniom? - Jak sprawić, żeby Twoje produkty wyświetlały się na samej górze wyników wyszukiwania Google? - Jak wykorzystać mobile do zwiększenia sprzedaży offline?
Mam dla Ciebie prapremierę Raportu o Bankowości Mobilnej w Polsce 2022 od LeanCode we współpracy z Kearney i Związkiem Banków Polskich. To raport obowiązkowy dla wszystkich ekspertów w dziedzinie bankowości mobilnej, dostawców usług w tym obszarze oraz przedstawicieli fintechów, którzy poszukują okazji do współpracy z największymi podmiotami w tym sektorze. Osią jest konsument, jego potrzeby oraz otaczające go trendy na rynku globalnym. Jeśli interesuje Cię, ile kliknięć potrzeba do założenia konta w najpopularniejszych aplikacjach bankowych, lub jakie funkcje są najbardziej pożądane przez użytkowników w codziennym bankowaniu, koniecznie zjaw się na mojej prezentacji!
Liczba cyberataków rośnie, dlatego tworzymy rozwiązania i inwestujemy w technologie, które chronią naszych klientów. Zaprezentuje Ci rozwiązania, takie jak strefa bezpieczeństwa, mobile awareness screen, usługa cyber rescue, biometria behawioralna czy autoryzacja głosowa. Powiem też o tym, jak to robimy w aplikacji MOJE ING oraz o tym, czy można wdrażać podejście Security first i dbać o UX. Widzimy się na mojej prelekcji!
Raport PwC ujawnia, że 73% klientów uważa prywatne doświadczenia za kluczowy czynnik wpływający na ich zakupy, a aplikacje mobilne stają się coraz bardziej popularne w e-commerce i bankowości. Raport PZU z kolei wskazuje na potrzebę dostarczania spójnych i omnikanałowych doświadczeń klientom. Pokażemy jak w mBanku radzimy sobie z wyzwaniem nieustannego udoskonalania CX zmieniając najważniejsze obszary naszej aplikacji mobilnej. Przebudowując pulpit oraz nawigację i dodając szytą na miarę analizę finansów.
Faza Discovery stanowi fundament rozwoju produktu cyfrowego. Właściwie postawione cele, narzędzia i trafne pytania są kluczowe na tym etapie. Adresowanie potrzeb biznesu i użytkowników odbywa się wtedy, kiedy ustalamy harmonogram działań i potencjał rynkowy produktu. Nasza aplikacja CA24 mobile zyskała popularność (582 tys. użytkowników) dzięki dużemu wysiłkowi w dopracowaniu tej fazy. W wystąpieniu podzielimy się wnioskami, takimi jak: kluczowe elementy fazy discovery, moment na efektywne badania użytkowników, źródła inspiracji, jak pracować z designem na dalszych etapach rozwoju produktu.
W dzisiejszym świecie kluczem do automatyzacji i rozwoju są dane. W mBanku kładziemy duży nacisk na ich pozyskiwanie oraz analizowanie - to pozwala nam podejmować działania, wdrażać usprawnienia oraz wyznaczać nowe kierunki rozwoju. Narzędziem, które wspiera nas na co dzień i pozwala wprowadzać liczne automatyzacje to platforma Synerise. Opowiemy krótko o źródłach danych objętych implementacją Synerise, jak to wykorzystujemy w praktyce na przykładach wdrożonych automatyzacji, a także przedstawimy dane liczbowe stojące za tymi usprawnieniami.
Rozwój technologii jest jednym z powodów zmian na polu finansów. Rynek finansowy zmienia się na naszych oczach. Banki muszą konkurować z podmiotami pozabankowymi i rozwijać swoje modele biznesowe, w tym poprzez multiplikacje finansową - koncepcję, która łączy bankowość tradycyjną i cyfrową. Konsumenci oczekują od banków bezpieczeństwa, szerokiej gamy produktów i rozwiązań typowych dla open bankingu, takich jak zarządzanie kontami w różnych instytucjach. Aplikacje bankowe są popularne, ale multiplikacje finansowe stanowią kolejny krok w ewolucji bankowości mobilnej. I to o multiplikacjach właśnie opowiem na swojej prezentacji!
Dżinn został wypuszczony z butelki. Generative AI zmieni każdą branżę, w tym Fintech. AI może wykrywać oszustwa, ocenić ryzyka czy obsłużyć klienta i to w sposób spersonalizowany. Może zwiększyć też efektywność poprzez zautomatyzowanie wielu zadań naraz. Jednakże, istnieją wyzwania związane z wdrażaniem Generative AI w fintech. Zdobądź głębsze zrozumienie, jak ta technologia wpłynie na rozwój biznesu. Pokażę Ci jak GenAI będzie kształtować przyszłość aplikacji finansowych.
Finanse osobiste, porady hipoteczne, kryptowaluty i inwestowanie - to tylko kilka ciekawych nisz na TikToku dla banków i sektora FinTech. TikTok przynosi świadomość i przyciąga uwagę nowych odbiorców, zwłaszcza wśród najmłodszych generacji wiekowych. TikTok i inne formy wideo marketingu pozwalają dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy na innych platformach nie mieli wcześniej szansy zapoznać się z danym produktem lub usługą finansową. Podczas tej prezentacji poznasz konkretne wskazówki i ciekawe case study jak wykorzystać wideo marketing, m.in. TikTok w komunikacji marketingowej banku i firm z sektora fintech.